Adem je stress weg

HARTCOHERENTIE

Video afspelen
Transcript van de video aanzetten
Hartcoherentie

Herken je deze klachten?

Hyperventileer je?

Hap je geregeld naar lucht tijdens het spreken, adem je sneller in dan anderen, bewegen je schouders of borstkas veel tijdens het inademen, snak je soms naar zuurstof?

Lichamelijke klachten

Heb je vaak een beklemmend gevoel, snel koude handen of voeten, een droge mond, veel maag-darm problemen, tintelingen in je spieren of een ijl gevoel in je hoofd?

Mentaal klachten

Ben je snel angstig of in paniek, ben je overdreven prikkelbaar, ben je geregeld onrustig of kan je moeilijk omgaan met stresserende situaties? Pieker je steeds?

Hoe je hyperventilatie kan voorkomen

Wat is (chronische) hyperventilatie?

Transcript van de video aanzetten

Ik was al langer op zoek naar rust, met hartcoherentie heb ik dat gevonden, gewoon, met mijn eigen ademhaling!

5/5
Sarah

Haalbare oefeningen, heel rustig uitgelegd door Peter, ik ben zeer tevreden over de begeleiding!

5/5
David

De meting zorgt voor inzicht, je ziet gewoon op je gsm wat stress met je doet!

5/5
Barbara
Samen aan de slag

Wat doen we tijdens de training?

jhgjhgjh

1. Analyse

We analyseren je adempatroon en aan de hand van oefeningen controleren we of je overademt of hyperventileert.

3. Voelen

We leren je beter voelen wat er in je lichaam gebeurt zodat je de techniek in het dagelijkse leven kan toepassen wanneer het echt nodig is.

2. Adem-oefeningen

Je leert de hartcoherentie techniek in 4 sessies verspreid over 8 weken. Je krijgt oefeningen mee naar huis en je leert werken met biofeedback.

4. Vrij van stress

Leef opnieuw zonder angst of stress en leer terug de dag te plukken.

Pak het voor eens en altijd aan

Effect van hartcoherentietraining?

Meet je resultaten

Hartcoherentie is meetbaar.

In welke mate je hart coherent is, kan je meten met biofeedbackapparatuur die je verbindt met je smartphone of tablet. Je kan zo je hartritmevariatie (HRV) tijdens de oefening bekijken. Hoe hoger je hartritmevariabiliteit, hoe weerbaarder je bent om met stress om te gaan.